15.10.2008

Blogcu

Blog, Blogcu, Blog Yazmak, Blog Tanımı


Blog yazıp Blogcuyum diyen arkadaşlara konuşmak istiyorum. Günümüzde blogla ilgilenen kişi sayısı oldukca artmakta. Malum insanların internete düşkünlüğü anlatılmayacak kadar büyüyor.

İnternete akan kişilerin her biri farklı dallarda interneti kullanıyorlar ve büyük bir kısmıda blog yazmakla ilerleme yolunda büyük bir koşuşturma içersindeler. Peki nereye nasıl koştuklarından haberdarlar mı? Tabiki hayır?

Blog dediğimizde aklımıza birçok şey geliyor. Blogun gerçekten açıklayıcı bir anlamı varmı? Blog nedir? diye bir soru sorsam herkes yüzlerce farklı cevap verebilecekler. Mesela Elma nedir dediğimizde herkesin kafasında tekbirşey canlanacak. Peki ya blog dediğimizde kafamızda canlandırabileceğimiz şey nedir?

Örneğin ben bloğu bir kaç farklı anlamda size tanımlayayım.
Blog dediğimizde (Blogu gerçekten çözdüm biliyor ve yazıyorum diyenlerin tanımı) en belirgin olarak; Ana bir konu seçerek bu konu üzerinde insanları yazı, yorum ve görselliklerle bilgilendirmek.

Diğer bir anlamda blog; Herhangi bir ana konu olmadan insanları çeşitli konularda yazılı ve görsel
olarak bilgilendirmektir. Bunu hertelden diyede adlandırabiliriz.

En çok merak ettiğim konuda bütün blogların genelinde WordPress ele alınmakta. Özellikleri kullanımı rahatlığı avantajları falan. Bunu birçok blogda okudum ve gördüm. Bir şeyi çok iyi farkettim.
Anlatılan konu WordPress, fakat anlatılanların geneli aynı. Aynı derken nasıl olur diyeceksiniz. Alın size cevabı...
Googleye girip WordPress kullanımı yada özellikleri diye aratın. Bulunan sayfaları sırasıyla okuyun. Okuyacağınız farklı sitelerdeki yazıların anlatımları tıpa tıp aynı olduğunu farkedeceksiniz. Ya bir kaç farklı cümleler kurulmus yada kelimeler değiştirilmiş.
Şimdi usta blogcularımız diyeceklerki.

Arkadaşım WordPress denildiğinde tekbirşey akla geliyor. WordPress kullanan kişiler illaki aynı özelliklerden bahsedip tabiki birbirlerine yakın anlatımları yapacaklar. Çünkü WordPressin amacı kullanımı ne olduğu bir kalıp şeklinde değişmez değiştirilemez. Bunu bende biliyorum ama anlatan kişiler usta oldukları için aynı anlatımları ustaca ( copy- Paste) yaptıkları için sizin dediğiniz sonuçlar çıkıyor ortaya.

Bence blog yazmak sade ve çalıntısız olmalı. Çalınmadan kopyalanmadan özgürce yazılmalı. Tek bir konuda ağırlık verilmeden her konuda dürüstce kişilerce yazılmalı diye düşünüyorum. Yanlışmı düşünüyorum?

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Aslında doğru söylüyorsun.
Yemek bloglarında emeğe pek saygı yok.
Ben ve birçok arkadaşım bunu gördüm.
Senin bloğunda çok hoş.

Adsız dedi ki...

Evet. İnsanar emek harcıyorlar birilerine birşeyler aktarmak için uğraşıyorlar ama emek karşılığı sıfır:( Bunlardan yemek bloglarından da cok zevk alıp takip eden çok sayıda insan var emeğiniz karşılıksız kalmayacaktrı. Yılmak yok yola devam. Başarılar.

Adsız dedi ki...

emeğe saygı. + rep :P

Adsız dedi ki...

Tskler:)

Şükrü Yılmaz dedi ki...

Gunaydin Kardesim Dost deniz kenarındaki taslara benzer.Once tek tek toplarsin sonra birer birer denize atarsin ancak bazilarina kiyamazsin.Iste sen o kiyamadiklarimdansin
Hayirli Gunler Ailenizle ve Sevdiklerinizle Birlikte Neseli Saglikli ve Bereketli Yeni Bir Gun Gecirmenizi Dilerim.Sevgiyle Saygiyle vede Saglikla Mutlu Esen Kalin Allaha Emanet OLun.Saygilarimla

Yorum:Blog Konusundaki görüş ve Düşüncelerinize katılıyorum.haklısınız...Wordpres münferid olarak herkes tarafından kendi web hostudan yayınlayabilir ve alt yapısı PHP dir belki yanlış biliyorum öyle ise düzeltin beni ama Blogcu.com alt yapısı HTML fakat münferit kendi web hostundan yayınlayamıyorsunuz aşağı yukarı diğer blogger ve ve blogspot'ta aynı

TOMURCUK

Vazgecmededir askın guzelligi
Boy atarken alabildigine gur
Duzlerde irmaklar ornegi yurur
Yeserirken ak bademin cicegi

Guzelligi vazgecmededir askin
Dur kapisinda bu masal ulkenin
Suyun isigi kokusu yesilin
Birak bir deli tomurcukta kalsin

Askin guzelligi vazgecmededir
Bilmedigin sularin yaman dibi
Basinda ilk yazin agaclar gibi
Bir daha beter buyur guclenir

Alinti:S.Kudret Aksal
http://www.siirdemeti.com/siir_p.asp?siirno=1046


Sukru Yilmaz
Antakya-Hatay

http://www.sukruyilmaz.net
http://www.sukruyilmaz.net/blog

Adsız dedi ki...

Evet sizin dediğiniz gibi. Herkes bir kalıp secmiş ve o kalıpta Wordpresi sürükleyip gidiyorlar. Bence blogcu için blogspot bloger de yeterli. Onemli olan anlatmak ve yazmaktir ki bunlarda zaten herşeyi fazlasıyla yapabiliyoruz. Bütün sitelerde bunu dallandıra bıdaklandıra tek konu olarak anlatmaya gerek yok bence diyorum.