22.10.2008

Günedoğru Köyü


Malatya Doğanşehir Gündedoğru Köyü

Uzun zamandır yazamıyorum. Aslında burdayım ama birazcık netten uzaktayım. Topraklarımdayım.

Kısaca size hem memleketimi hem şu anda bulunduğum ortamı anlatmak istiyorum.
Ben aslen Malatya ili Doğanşehir ilçesi Günedoğru (Eski adı Harapşehir) köyü doğumluyum. Fakat bu bilgiler sadece kimlik üzerinde böyle.

Doğumum burda gerçekleşmiş ama kısa süre sonra ( 1 kaç aylıkken) Karabük İli Eskipazar İlçesine gelmişim babamın memuriyetinden dolayı. Orda büyüdüm ve İstanbul hayatım başladı. İstanbul iş dediğim anda gelen yıllık iznim ve MALATYA.

Yıllık izinimle aldım soluğu topraklarımda. Uzun zaman olmuştu gelmeyeli buralara. Bilmiyorum normal, orta dereceli Şehir, Kasaba hayatını herkez yaşıyordur ama köy hayatı bir başka oluyor diye düşünüyorum.

Hepimizin bir köyü var ama ne derece köylerimize gidiyoruz, geziyoruz, değerini biliyoruz bilinmez. Köy yaşantım hiç olmadığı için ben çok seviyorum bu yaşantıyı.
Aslında açıkca söylemek gerekirse devamlı olsa çekilecek dert değil ama canım köylülerimiz bu hayatı hergün çekiyorlar. Yılın 365 gününün 365 günü çalışıyorlar gibi birşey. Tabi bu oranlar benim köyüme özel. Sosyete köylerindeki çalışma oranlarını bilemeyecem ama:)

Bugün ilk olarak gittim tarlaya. Amcamın yonca ot işleri varmış bende yardım etmek istedim. Valla yardım etmeye ettim ama hep parmaklarım falan patladı. Anlıyacağınız köy hayatı bana biraz bedenen ağır geldi gibi birşey.
Yoncaları deste yapıp bağlamak kolay gibi görünebilir ama parmaklarımın su toplamasına yetti.

Bizim buralarda genelde Tütün, Pancar, Sebze çeşitleri, Darı(Mısır) Elma ağırlıklı olarak işlenir. Bugün ilk olarak pancarın yapılışını gördüm. Yediğimiz şekerlerin kıymetini bilelim derim. Anlatacaklarımı okursanız sizde anlayacaksınız.

Gerçekten tarladan kaldırılması zor ve emek isteyen, çok uğraşlı bir ürün. Birileri ellerinde kazma türü özel aletle pancarları söküyorlar, birileri sökülen pancarları bir yerde topluyorlar, birileri toplanan pancarları ellerinde kesici aletlerle yeşil yapraklarını keserek kök kısmını temizliyorlar ve biriktiriyorlar.

Bütün bunlar bittikten sonra işlenen o pancarlar ellerle araçlara Traktörlere yükleniyor. Tonlarca pancar ellerle yüklenerek alıcılarına gönderilmek üzere yola çıkartılıyor. Tabi bu esnada tonlarca yüklü araçların tarlada çamura saplanıp kalmaları, O dolu Römorku boşaltıp çamurdan kurtulan Traktöre tekrar yüklenmesi de yanında cabası.

Bugün bunu gördüğümde gerçekten çiftçiliğin gerçekten çok zor olduğunu anladım. Birde bu yapılanların yağmurlu karlı havalarda olduğunu düşünün ki pancar sökme dönemi herzaman kışa denk geldiği için tek söyleyebileceğim ALLAH bütün çiftçilerimize kolaylık versin.

Köyüm aslında çok kalabalık bir köy. 1114 nüfusu olup 4.267 Dekar tarım arazisi alanına sahiptir.

Köyde internet olmadığı için ilçeye amcamlara geldim ve burdan devam ediyorum yazılarıma. Köyle ilgili resimlerimi pek yakında sizlerle paylaşacağım. Mis kokulu köyümden selam olsun.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

arkadasım bende harapsehırlıyım her yaz gıdıyodum ama bu yaz gıdemedım cok ozledım koyumu selamlar

Adsız dedi ki...

hı ben de mersındeyım ama en kısa zamanda gıtcem gıdınce sıkılıyorum ama aranıyo yınede.

ErkancaBlog dedi ki...

WWW.ERKANCABLOG.COM ADRESİNDEN SİTEM GÜNCEL OLARAK DEVAM ETMEKTEDİR. TEŞEKKÜRLER