13.10.2008

Kredi Kartı


Kredi Kartı Kullanımı;

Gündelik hayatımızın olmazda olmazlarından artık kredi kartları. Hiç kredi kartım yok diyende bile birkaçtane mutlaka vardır.
Peki hepimizde kredi kartı var ama kaçımız gerçekten kredi kartı ne demek nasıl kullanılır, avantajları neler, zararları nelerdir bilenlerimiz varmı? Varsada ne kadar bunlara dikkat ediyoruz?

İlk olarak kredi karı nedir ondan başlamak istiyorum.
Genelde bütün bankalar tarafından müşterilerine özel indirimli alışverişlerde taksit olanakları,
Gerektiğinde nakit avans vs.... kısacası biz müşterilerine kolaylık sağlatmak amacıyla belli çıkarları dahilinde bizlere sunduğu kartların geneline denir.

Kredi kartının Kullanımı
İlk olarak kart kullanıcıları bilmelidirlerki hiçbir banka herne konuda olursa olsun karşısındaki muhatapı herne şekilde (zengin yada fakir) olursa olsun çıkarı olmadığı bir ürünü kesinlikle piyasaya sürmez.

Kredi kartları ile yapılan bütün alışverişlerde, çekilen bütün nakit avanslarda banka kendi belirledikleri limit dahilinde mutlaka faiz alıyordur. Bazi alışverişlerde vade farksız peşin fiyatına şu kadar taksit denildiğinde o banka ile şirket arasında yapılan bir anlaşmadır. Size vade farksız gelebilir ama banka zaten o sizden alacaği karı şirketten peşinen alıyor ki şirkette çaktırmadanda olsa sizden kesiyor:)

Şunu çok iyi bilin ve kabullenin ki erkekler yada bayanlar kredi kartı konusunda kendisine hakim olamayanlar kesinlikle kredi kartı kullanmasınlar. En çok karşılaşıp duyduğum sözlerden birkaçı.
Özellikle bayanlar; Ay cebimde kredi kartı olduğunda kendimi tutamıyorum, gezdiğim yerlerde gözüme hoş gelen herşeyi almak istiyorum ki alıyorumda. Aynı şekilde erkekler; Uf abi ya işte şurda gezerken şunu gördüm evde olmasına rağmen kartlada çok ucuza geliyordu bilmem kaç taksit imkanı kaçırmayayım alayım dedim (aynı ben) falan.

Şimdi size söylüyorum bayanlar ve erkekler herne kadar o ürünler size ucuzda gelse çok uzun taksit imkanlarında vade farksız denilsede unutmayın banka alacağını alıyor.

Gelelim en önemli etken olan ödeme şekline. Bilmiyorum kredi kartı kullanan kişilerin kaç tanesi ödeme şekli konusunda doğru bilgiye sahipler. Bütün kredi kart müşterilerinin dillerinde Asgari Ödeme var. Asgari ödeme ne deseniz cevap verebilecek çok az sayıda kullanacı çıkacağına inanıyorum. Asgari ödeme denildiğinde herkes tarafından bilinen tek tanım: Banka tarafından belirlenen en az ödemeyi gerçekleştirdiğinde hiçbir faiz ödemeden yada çok az faizle bir sonraki aya yapılan devir. Bunu böyle bilen kullanıcılara şimdiden geçmiş olsun diyorum.

Asgari ödeme demek bankanın belirlediği en az tutardı yatırdığınız taktirde sadece idari takibe girmemeniz için biz müşterilere tanınan tek töleranstır. Eee banka tölerans yaparda bizden karşılığını almaz mı? Vallahi affetmez direk faizini alır. Yani ödemelerimizde asgari tutar seçeneğini tercih ettiğimizde örnek verek anlatacam

''1000 Ytl lik bir kredi kartı dönem borcunun asgari ödemesi diyelimki 120 Ytl. Siz bu 1000 Ytl'lik ödemenin yerine 120 Ytl ödediğiniz an idari takibe girmekten kurtuluyorsunuz fakat geriye kalan 880 Ytl üzerinden bankanın belirlediği limitte faiz yiyorsunuz. Eee 880 Ytl ye 1 ayda kaçpara faiz gelecekki diyenlere. Bunuda sallıyorum 50 Ytl gelsin. İlk adımda oldumu 880 lik borç 930. Bu en küçük oranlar. Bu ayı böyle atlattık sorun yok diyelim. Gelelim gelecek aya. Yaptık yine harcamalarımızı sallıyorum 500 Ytl lik daha dönem borcumuz geldi. Bu ayki dönem borcu 500 + geçen dönemden kalan borç 930 = Bu ayda hepsinin yerine asgariyi ödemeyi tercih edecez( çünkü genelde hep bu seçiliyor) 1430. Bu normalde bu ay ödememiz gereken dönem borcumuz. Ee biz yine asgarisini yatıracaz. Sallıyorum asgari ödemesi 150 Ytl olsun. 1430-150=1280 kalan borç''. Yani kısaca her ödediğiniz asgari tutardan arta kalan tutara faiz işlemektedir.

Bir ay onu pas geçtiğinizde sonraki aylarda ödediğiniz asgari ödemeler sadece diğer ayların faizini ödemekle geçecektir. Size arta kalan sadece durmadan katlanan ana borç. Siz asgari borcu ödeyin durun.

Uzun lafın kısası diyerek tek bir cümlede tamamlamak istiyorum kredi kart ve ödemesi konusunu. Kredi kartı ile yaptığınız alışverişleri gelirinizle paslaşarak yapınız ve herne koşulda olursa olsun dönem borcunuzu pas geçmeyiniz. Asgari ödemeye hiç bulaşmayınız. Hee diyorsanız ki kardeşim ihtiyacım vardı aldım ödeyemedim asgari ödeyecem siz bilirsiniz. O zaman ağlamayın şu banka ocağımı söndürdü, yok yuvamı dağıttı diye tek suçlu sizsiniz.

Biraz ince düşünürsek bu kredi kartı sorununu çözeceğimize inanıyorum. Size bir tio; Şu devirde demiyecem genel olarak söylüyorum karşılıksız kim kime ne veriyor? Akrabalar mı? komşular mı? Kardeşler mi? Tabiki çoğumuz kimse diyecez demi. O halde banka bizlere ne diye karı olmadığı kazancı olmadığı şeyleri bedavaya versin ki? Babamızın bankalarımı bizlere acıyacak mı?
Dengeli Harcayıp Dengeli Ödeyin Ne kendinizi Ne Etrafınızdaki İnsanlar Üzmeyiniz.

Hiç yorum yok: